SFO

SFO en integreret del af skolen

Åbningstider på normale hverdag:

Morgen alle dage 6:30 – 8:00

Mandag – onsdag 13:50 – 17:00

Torsdag: 13:05 - 17:00

Fredag: 13:05 – 16:30.

Hvis I har brug for at kontakte os på telefonen, har krydsvagten tlf. 49 28 41 86.

Børnetelefonen for 2. og 3. klasserne, der kan bruges til at lave legeaftaler m.m. har nr. 49 28 41 79.

Ved ind- og udmeldelse til SFO og Klub PUK skal forældre benytte digital pladsanvisning

SFO’EN

• SFO’en støtter det enkelt barn i dets alsidige og personlige udvikling ved at arbejde med sociale kompetencer og trivsel i børnegruppen.
  • SFO’en er fællesskab med udfordrende aktiviteter og leg.

SFO’en er placeret i flere bygninger på og ved skolen. SFO’en supplerer de læreprocesser, der er fundamentet i skolen ved at have fokus på aktiviteter, der udfordrer børnenes nysgerrighed og engagement bl.a. i form af udendørs aktiviteter, på legepladsen og i vores dejlige nærområde. Vi styrker også børnenes lyst til bevægelse på sportspladsen og i hallen. Børnenes kreative ideer bliver hjulpet på vej af medarbejderne på de kreative værksteder, hvor en lille idé, hurtigt kan blive til et projekt. Demokrati og medbestemmelse er nogle af grundstenene i samfundet.

SFO’en er en perfekt træningsbane, når man skal lære at tage ansvar for egen tid og samtidig indgå i et større eller mindre fællesskab.

Lukkedage:

SFO’er og klubber holder lukket i uge 29, 30 og 31. Der er tilbud om Sommercamp for SFO-børn. Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Komme/Gå

På Hornbæk Skole bruger vi Aula. Aulas Komme/Gå modul ligger på din telefon

Aulas Komme/Gå modul bruges af børnene til ind- og udkrydsning og af forældrene til at oprette legeaftaler, gå hjem aftaler m.m. Det er også via Aula vi får stamkortoplysninger på forældre og børn.

Hjælp til Aula

Hjælp til Komme/Gå modulet

Har I spørgsmål til Aulas Komme/Gå modul er I meget velkommen til at kontakte Thomas fra SFO´en. Tlf.: 49 28 41 86